Stormy weather


 


Kommentarer
Postat av: Anu

Så var det även här, väldigt vindigt, nära storm. När jag och min dotter promenerade hem genom en gångtunnel kom vi knappt igenom i den starka motvinden. Sedan åt vi mellanmål och gick till Gredelby hagars fågelvatten för att titta på vinden. Mäktigt. Man fick verkligen frisk luft, ibland trycktes den in genom näsa och mun med sådan fart att man kände att man - lustigt nog -inte kan andas. Värre var det nog i miljön på din vind, med gruset och dammet. Fint med de flygande löven i framkanten, det ger liv åt bilden. Jag får en känsla av att bilden är gammal, det är nog något i tonerna som gör det, även om jag vet att det är dagens.

2011-04-07 @ 20:30:37
Postat av: Kersti

Det är inte alltid bilden är från dagen men den här är det. det är lite gammalt i Enskede med hus från början av 1900-talet det kanske bidrar till stämningen.

Jag höll nästan på att blåsa av Skanstullsbron när jag cyklade in mot stan. Hem gick det lättare för då vad det medvind.

2011-04-07 @ 20:37:18
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Ninni/fotografia

Ja, jösses vad det blåst idag. Jag fick nästan en känsla av höststorm och det tycker jag mig se i din bild också. Men det är väl de gamla löven som far omkring som gör det kanske. Jag se ju att du tagit bilden idag :)

Tycker att jag känner igen mig...är bilden tagen i närheten av parken. Hette den Margaretaparken kanske?

Jag promenerade med barnvagn runt, runt i Enskede när jag var barnledig. För evigheter sedan ;)



2011-04-07 @ 21:41:47
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: Znogge

Storm två dagar i rad är inte vad jag vill ha nu. Det har givit mig höstkänsla även om media talat om vårstormar.

2011-04-08 @ 23:05:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Katja

Bilden ger känsla av höst och man känner blåsten. Vi hade inte så starka vindar men de kändes. Skogen omkring här är redan sedan tidigare illa åtgången av vinterns snö. De har börjat röja upp men det är mycket jobb kvar.

2011-04-10 @ 22:32:01
URL: http://katjatanhua.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0